onsdag 13 april 2011

Utställning söndag 10/4


Dags för andra dagen.
Då var det bara mamma och jag som åkte. Det fungerade lika bra idag att ha natt i kattburen i bilen.

Idag var vi 4 stycken brunsköldpasstabby maskade birmor. Samma donna som igår, min mamma, jag och en halvsyster. Lite släktsammankomst.

Idag skulle vi ha en fransk domare Roberto Lubrano, vi gillade fransmän sedan förra utställningen så vi hoppades på tur idag.

Tyvärr var det betydligt svårare idag att tyda bedömningssedeln men vi gör vårt bästa, där det står ... står något ord jag inte kan utläsa. Om ni kan utläsa vad det står får ni gärna skriva det i kommentarer!!



TYPE:
Excellent medium type, quite muscular.

HEAD:
Excellent well balanced ... profile
Medium chin

EYES:
Excellent form, very nice
...

EARS:
Excellent size.

COAT:
Excellent iaf sen ser jag inte mycket mer. Mamma ska se om hon ser mer eller om någon av er gör det. Bifogar bedömningssedeln längre upp.

TAIL:
Excellent length and furnished.

CONDITION:
Excellent condition for show ??

GENERAL IMPRESSION:
..........


RESULTAT:
Ex 1, CAC, samt BIV
Vilket betyder att hon blev 1:a i sin klass, fick sitt certifikat samt blev 1:a i färgen med. Hon var uppe i nominering men blev efter mycket kli ihuvudet hos domaren utslagen mot en vit Norsk skogskatt.


"Bäst i variant" plaketten.



Certifikatet, en fin rosett.



Nerissa med sitt pris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar